Perjantaina 29.11. vietetään jälleen yhtä maailman suurimmista ostopäivistä. Viime vuonna Black Friday kasvatti jälleen suosiotaan ja hintavertailupalvelu Hintaoppaan mukaan kävijämäärät kasvoivat jälleen.

– Hintaoppaan kävijämäärä oli kasvussa koko viikon ajan. Tämä osoittaa, että Black Friday on laajentumassa Suomessakin koko viikon mittaiseksi alennusviikoksi, kommentoi Hintaopas.fi:n maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett vuoden 2018  Black Friday -viikkoa.

Nyt samainen opas teki Black Friday -kuluttajatutkimuksen, joka kielii asennemuutoksesta.

Tuoreen tutkimuksen mukaan 87 prosenttia suomalaisista aikoo mahdollisesti tai varmasti tehdä ostoksia tämän vuoden Black Fridayna. 26% tutkimukseen vastanneista harkitsee jättävänsä Black Friday -ostokset väliin kestävyys- ja ympäristösyiden takia.

Juuri näihin harkitseviin ihmisiin KOHOKOHDAT.Fi vetoaa, rohkaisemalla heitä esimerkillisesti ostamaan ekologisesti järkevästi kotimaisia palveluita, kuten ravintoloiden kokkien ja saliammattilaisten tuottamia elämyksiä. Joulun alla monet tamperelaiset ravintolat julkaisevat Black Friday -etuja ravintolalahjakorttien muodossa.

Black Friday käynnistää joulun ravintolalahjakorttien myynnin