Helsingin Kulttuuritalo on valinnut Ticketmaster Suomen lipunmyyntikumppanikseen. Ticketmaster voitti Kulttuuritalon järjestämän julkisen kilpailutuksen, joka päättyi hiljattain.

– Nyt tehdyn sopimuksen mukaisesti suosittelemme tapahtumajärjestäjille Ticketmasterin käyttämistä Kulttuuritalon tapahtumissa, kertoo Kulttuuritalon toiminnanjohtaja Minna Nyman.

– Ticketmasterin etuina muihin lippukauppoihin ovat mm. jakelukanavien laajuus, palvelun laatu, monipuoliset markkinointikanavat sekä halu kehittää yhteistyötä pitkäjänteisesti sitoutuen.

– Sopimuksemme myötä pääsemme toteuttamaan Kulttuuritalon yleisölle ensiluokkaista palvelua ja tapahtumajärjestäjille huipputason lipunmyyntiä monenlaisine markkinointiratkaisuineen, toteaa Ticketmaster Suomen markkinointijohtaja Sami Verno. – Lipunmyynti on nykyisin entistä interaktiivisempaa, ja yhä useampi hankkii liput tietokoneilla ja mobiililaitteilla. Myös tapahtumien markkinointi on siirtynyt aiempaa enemmän sosiaaliseen mediaan. Kaiken tämän osaamisemme tuomme nyt Kulttuuritalon käyttöön.

Vuonna 1958 käyttöön vihitty Alvar Aallon suunnittelema Kulttuuritalo on vetänyt salit täyteen konserttiväkeä ja rokkaavaa nuorisoa jo 1960-luvulta lähtien. Talolla on merkittävä asema suomalaisessa musiikinhistoriassa. Siellä on kolmetoista tapahtumatuotannoille, kokouksille ja juhlille soveltuvaa tilaa. Kulttuuritalo sijaitsee Helsingin Kalliossa Linnanmäen huvipuiston kupeessa.

Sotainvalidien Veljesliiton vuonna 1945 perustama Lippupalvelu on toiminut vuodesta 2016 nimellä Ticketmaster Suomi. Se kuuluu kansainväliseen Ticketmaster-konserniin, joka on osa maailman suurinta viihdeteollisuuden yritystä, Live Nation Entertainment Inc:ia. Ticketmaster myy vuosittain maailmanlaajuisesti noin 530 miljoonaa lippua urheilu-, kulttuuri-, viihde- ja teatteritapahtumiin 27:ssa maassa. Ticketmasterin verkkokauppa on maailman kymmenen suurimman verkkokaupan joukossa.