Matkailuala on ollut kevään aikana ennenkokemattomassa taloudellisessa kriisissä. Näköpiirissä on kuitenkin koronatilanteen helpottumisen myötä positiivinen noususuhdanne lähi- ja kotimaan matkailulle. Mökkivarauksia tehdään nyt kotimaasta ja ulkomailta poikkeuksellisen paljon. Matkailu lähialueille kiinnostaa ja ihmiset etsivät matkailulle kotimaisia vaihtoehtoja.
Nyt tarvitaan positiivia ja uusia avauksia maakuntamme matkailukohteiden markkinoimiseksi! Ahlmanin hallinnoiman ja maaseudun kehittämisrahaston rahoittaman Pure Pirkanmaa -hankkeen koordinoimana maakunnan kunnat ovat yhteistyössä yritysten kanssa rakentaneet alkuvuodesta #selfiepirkanmaa -kampanjan.
Mikä on Selfie Pirkanmaa?
Kesäkuun 2020 alusta alkaen jokaiseen Pirkanmaan kuntaan nousee selfiepisteitä, joissa käyttäjä voi ottaa itsestään, kavereistaan tai kohteesta kuvan sosiaaliseen mediaan. Kampanjan alusta alkaen on mukana kaikki Pirkanmaan kunnat kahdella kohteella. Vihreät kohteet, eli luontokohteet, sijoittautuvat Pirkanmaalla luontomatkailukohteisiin ja oranssit kohteet, eli kulttuurikohteet, sijoittautuvat kuntien kulttuurimatkailukohteisiin. Yhteensä kohteita on kaiken kaikkiaan 44, joista osa kohteista ovat ilmeisempiä matkailukohteita ja osa tuntemattomimpia. Projektin avulla haluamme aktivoida erityisesti Pirkanmaalaisia matkustelemaan lähikohteisiin, ottamaan selfieitä ja julkaisemaan niitä somessa tagilla #selfiepirkanmaa.
Kylttien lisäksi kohteet löytyvät yhteiseltä kampanjasivustolta, joka julkaistaan kesäkuun alussa kylttien pystyttämisten jälkeen. Kampanjan ympärille rakennetaan kilpailuja ja yhteismarkkinointia sosiaaliseen median kanavia hyödyntäen yhdessä kuntien kanssa. Selfie Pirkanmaa on alusta, jonka avulla maakuntamme matkailun helmet saadaan pidettyä jatkuvasti esillä. Virallinen julkistamistilaisuus ja avaus kesäkuun alkupuoliskolla. Alkuvaiheen jälkeen kehitämme kampanjasivustoa laajemmin muihin kohteisiin.
Tutustu kohteisiin tarkemmin osoitteessa: selfiepirkanmaa.fi