Aurinkomatkat valittiin maaliskuussa jo toista kertaa Suomen vastuullisimmaksi matkanjärjestäjäksi Sustainable Brand Index 2017-tutkimuksessa. Aurinkomatkat oli omassa sarjassaan ykkössijalla. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä tietoisuutta vastuullisesta yritystoiminnasta ja sen merkityksestä yritysten brändille sekä auttaa yrityksiä kehittämään toimintaansa vastuullisempaan suuntaan.

Tutkimus on Pohjoismaiden suurin kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Se tehdään vuosittain Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Alankomaissa. Tänä vuonna tutkimukseen haastateltiin kaiken kaikkiaan noin 32 000 kuluttajaa. Suomessa tutkimuksen piirissä oli 143 yritystä.

Kysely pohjautuu YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen. Global Compact -aloitteessa pyydetään yrityksiä omaksumaan, tukemaan ja toteuttamaan omassa vaikutuspiirissään ihmisoikeuksiin, työelämän periaatteisiin sekä ympäristöön ja lahjonnanvastaiseen toimintaan liittyviä perusarvoja.

Lisäksi tutkimuksessa otetaan huomioon YK:n kestävän kehityksen periaatteet ja kuluttajien odotukset ja näkemykset vastuullisesta yritystoiminnasta.

http://www.aurinkomatkat.fi/vastuullinen-matkailu